بیمه ایران - نمایندگی رفوگربیمه دیجیتال

مرجع مشاوره و صدور بیمه نامه های خاص (کیفیت محصول، سفرهای خارجی، حمل و نقل بین الملل، تجهیزات الکترونیکی و انواع بیمه نامه های مسئولیت و مهندسی)

بيمه نامه تضمین کیفیت محصول شرکت سهامی بیمه ایران يكي از پر طرفدارترين و جذاب ترين بيمه نامه ها در صنعت كشور مي باشد و رشد روز افزون اين بيمه نامه با توجه به قدمت شرکت ارایه دهنده آن در نزد همه توليدكنندگان و بازرگانان و صاحبان صنایع آگاه و مسئول، مشهود و ملموس مي باشد. در سال هاي اخير با توجه به تحريمهاي موجود عليه صنعت و اقتصاد كشور، بسياري از توليدكنندگان از اين بيمه نامه براي محصولات توليدي و مورد فروش خود استفاده مي نمايند. اين بيمه نامه در اصل پوشش هاي گارانتي را تحت پوشش خود قرار مي دهد. به طور مثال توليد كنندگاني مانند شركت هاي توليد لوله هاي سبز، انواع ايزوگام ها و عايق هاي رطوبتي، انواع محصولات الكترونيك ساخته شده در سطح كشور، پنجره هاي پروفيل، درب هاي آلومينيومي، ديوارهاي پيش ساخته، رنگ هاي نسوز، انواع اختراعات و اكتشافات كشور مانند دستگاه هشدار دهنده گاز مونوكسيد كربن، دستگاه هشدار دهنده زلزله و بسياري ديگر از محصولات مشابه طي يكسال اخير تحت پوشش اين بيمه نامه و همچنين بيمه نامه مسئوليت تبعي ناشي از محصول قرار گرفته اند.

موضوع اصلي اين بيمه، مسئوليت مدني بيمه گذار (توليد كننده) در قبال مصرف كنندگان كالا مي باشد به اين معني كه چنانچه در صورت استفاده و مصرف كالا توسط مصرف كننده كالاي مورد نظر كيفيت لازم را نداشته باشد، توليد كننده مسئول جبران خسارت مالي وارده به وي می باشد و مي بايست نسبت به حبران خسارت وارده اقدام نمايد. اين اقدام يا توسط برگه گارانتي و يا توسط اين بيمه نامه جبران مي گردد .لذا با توجه به عدم اطمينان مصرف كنندگان به بحث گارانتي در چند سال اخير بدليل معتبر بودن شركت هاي بيمه اي به خصوص بيمه ايران اين حركت جهت جبران خسارات مالي روند رو به رشد خود را طي مي نمايد. مدت اين بيمه نامه يكسال توسط توليد كنندگان خريداري و مدت پوشش بيمه هر يك از محصولات از يكسال تا 5 سال با توافق طرفين (بيمه گر و بيمه گذار) با توجه به ريسك موجود انجام خواهد شد.

بيمه مسئوليت ناشي از محصول 

در ادامه بحث بيمه مسئوليت كيفيت ، عده اي از توليد كنندگان نگران اين موضوع هستند كه در صورت ورود كالا به بازار مصرف و عدم كيفيت مناسب آن، در صورتيكه محصول مورد نظر موجب خسارت و آسيب جدي مالي يا جاني به فرد مصرف كننده يا اشخاص ثالث شود، در اين حالت با توجه به ادعاي خسارت از سوي مصرف كننده يا فرد آسيب ديده، خسارت مذكور مي بايست به بهترين نحو جبران گردد و اين جبران پس از مطرح شدن در محاكم قضايي مورد رسيدگي وپس از راي صادره و در صورت تاييد قصور توسط توليد كننده، توسط اين بيمه نامه جبران زيان خواهد شد .به طورمثال در سال 1390 به دليل مصرف كنسرو ماهي توسط يك خانواده گيلاني، فرزند وي به دليل مسموميت فوت نمود، در اين حادثه شركت توليد كننده كنسرو به دليل مقصر بودن محكوم به پرداخت ديه فرد فوت شده مي گردد. پس از اين حادثه، تقاضاي توليد كنندگان مواد غذايي جهت بيمه نمودن بيمه مسئوليت تبعي ناشي از محصول به بيمه ايران افزايش يافت. مدت اين بيمه يكسال و پوشش هاي آن بنا به تقاضاي بيمه گذار مي تواند حداكثر تا 3 سال ادامه داشته باشد .يعني در طول مدت 3 سال در صورتيكه خسارتي مالي يا جاني به مصرف كنندگان محصولات يا اشخاص ثالث وارد آيد، اين بيمه خسارت را تحت پوشش قرار مي دهد.

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت بیمه دیجیتال،متعلق به نمایندگی 20319 شرکت سهامی بیمه ایران می باشد.

استفاده از مطالب این سایت ، با ذکر منبع بلامانع است.

تهران، خیابان شریعتی ، خیابان شهید قدوسی ، شماره20-  تلفن:88863960 ، 88309793 ، 86021241

www.bimehdigital.ir - www.bimehdigital.com

طراحی و اجرا: وب نگاران

 
پیام بگذارید
سوالات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخ شما را ارسال خواهند نمود.
1000 کاراکتر باقیمانده